Pecanje skobalja, plotice i klena

pisac Bolonjezom na Limu
pisac Nemanja Damnjanovic
pisac Jul 2015

Leto je uveliko trajalo a tog julskog petka kiša nije prestajala.Već sam odustao od ribolova za vikend,ali jedan poziv menja sve.Drugar Danilo Vasojević predložio mi je da krenemo na put dug 300 kilometara,kako bi smo na reci Lim pecali skobalja.Pošto mene u takav ribolov ne treba dvaput zvati,užurbano sam spremio pribor,hranu i mamce.Odredište nam je blizu Priboja,a put je veoma dobar,pa brzo stižemo.Tamo nas čeka prijatelj Almir Kalender,poznatiji kao Popaj,koji ovaj deo reke veoma dobro poznaje.Na njegovu preporuku odlazimo na jedno od retkih mesta na kojima se može pecati celog dana čak i kada su oscilacije vode velike.

NA MOJE IZNENAĐENJE,do same pozicije na kojoj će mo loviti stigli smo kolima.Ambijent je bio kao iz bajke-bistra ,zelena i savršeno čista voda se u brzacima prelivala preko šljunkovite podloge.Mada smo bili malo zabrinuti zbog sitne kiše i oblakakoji su se nadvili nad rekom i našim glavama,nismo pomišljali na čekanje da se vreme popravi ,već smo rešili da odmah počnemo sa ribolovom i kako će se kasnije pokazati nismo pogrešili.

Kao i uvek kada idem na skobalja,za hranjenje sam spremio brašnastu primamu ,keks u boji,zemlju ,crviće i stari hleb.Petnestak metara od obale udaljenu liniju,u zoni sa dubinom nešto većom od metra,prihranili smo mešavinom načinjenom od jednakih količina Van Den Eynde hrana Formaggio i River Ace,u koju smo dodali keks u boji ,hleb proteran kroz sito,tešku zemlju i litar crvića.Iako smo bili izdašni riba je reagovala slabije nego sto smo očekivali,pa je tek posle šezdesetak minuta Danilo imao prvi ulov,i to klena od 700g.

Međutim ,što je kiša sve jače padala riba je sve bolje radila.U seriji nam dolaze skobalji od 1-1,5kg,a Popaj hvata i prelepu ploticu,težu od kilograma.Primetili smo da riba uzima mamac preko 20 metara nizvodno od hranjene zone ,na mestu gde se dubina smanjuje i primama se zbog toga zadržava.Danilo od drugara dobija informaciju da je brana otvorena,Što je značilo još najviše dva sata ribolova po normalnom vodostaju.No iako je skobalj opet počeo obazrivije da uzima mamace,uspeli smo da prevarimo još nekoliko lepih primeraka.

NAJBOLJE SE POKAZAO KLASIČAN sistem za lov skobalja.Koristili smo Sportfisher i Colmic plovke od 4 ili 5g,suze iste težine,koje smo malo gulili da ne bi previše „davile“plovke,a ispod njih smo vezivali duple vrtilice veličine 20 ili 22.Popak je pecao nešto većim udicama – veličine 6 i 8 ,dok sam ja koristio nekoliko brojeva manje Gamakatsu 3610.Na kraju dana zaključili smo da su nam veće udice donele mnogo manje trzaja,ali da sa njih nismo imali gotovo ni jedno spadanje,dok je sa finijim priborom bilo više akcije,ali i dosta izgubljenih riba.Moj osnovni najlon bio je Colmic ALLROUND ,promera 0,149 mm,a predvez Colmic RBS od 0,14mm,što se pokazalo kao optimalno.Pecanje bolonjezom Colmic Fiume dužine 6m i težine bacanja 18g bilo je pravo uživanje,naročito u borbi sa veoma jakim ribama u prilično jakoj vodi.

Iako je bilo nekoliko pljuskova ,od kojih nam je veći deo odeće bio mokar,proveli smo prelep dan na vodi.Priroda,reka i društvo ostavili su takav utisak na mene da se nadam da ću se veoma brzo vratiti na ovo bajkovito mesto.  Od mamaca smo probali crviće,hleb i veštačku travu.Danilo i ja najviše uspeha imali smo na 3-4 crvića,a Popaj na ružu hleba..